De sales campagne

Sales Campagne

Van 30 mei tot en met 17  juni vindt de salescampagne plaats. Tijdens deze campagne voer je je salesstrategie verder uit en gebruik je de content die je ontwikkeld hebt tijdens CCTC. Tijdens het eindassessment wordt je sales beoordeeld, je salescampagne maakt hiervan een belangrijk deel uit.

Om inzicht te krijgen in je voortgang qua marktacceptatie, is het belangrijk om zowel je inspanning als je resultaten te meten. Op deze manier kun je ontdekken welke acties uit je salesstrategie werken en welke niet. Tijdens de sales campagne meten we de resultaten.

De eerste keer dat je rapporteert, rapporteer je alle sales activiteiten en -resultaten tot en met de 17 juni 12:00 uur. Daarna rapporteer je steeds over de tussenliggende periode.

Je kunt rapporteren via dit: rapportageformulier

Je rapporteert in totaal 3 keer. Hieronder de belangrijkste momenten van de sales campagne:

  • Kick Off sales campagne 30 mei  tussen 11:00 en 12:00 zie rooster (online sessie, zie rooster)
  • Periode 1: al je inspanningen en resultaten t/m 3 juni  om 12:00 uur                  (op 3 juni)
  • Periode 2: je inspanningen en resultaten van 4 t/m 10 juni om 12:00 uur          (op 10 juni)
  • Periode 3: je inspanningen en resultaten van 11 t/m 17 juni om 12:00 uur          (op 17 juni)
  • Gala en uitslag campagne  op 1 juli

Verzamel onderstaande gegevens om te kunnen rapporteren:

Je gegevens:

  • E-mailadres
  • Naam invuller
  • Team

Je commerciële inspanning:

  • Aantal (potentiële) klanten gebeld of gezoomd
  • Aantal (potentiële) klanten gemaild
  • Aantal (potentiële) klanten bezocht (real life)
  • Aantal online posts geplaatst (social media)
  • Andere commerciële inspanning (wat deed je)
  • Aantal van andere commerciële inspanning (hoe vaak of hoeveel)

Je commerciële resultaten:

  • Aantal ontvangen aanvragen van prospects
  • Aantal Conversie naar site op basis van posts
  • Aantal gemaakte en verzonden offertes
  • Aantal verzonden facturen
  • Gerealiseerde omzet

Succes met mensen blij maken met wat je te bieden hebt, en (markt)acceptatie te oogsten!

 

Wie wint de Sales Campagne Oscar?

Wil je de onderneming zijn die met de Sales Oscar aan de haal gaat? Ga dan vlammen in de salescampagne, vul je rapportages in en ligt in Notion goed toe wat je gedaan hebt. Het salesteam is jury en bepaalt vanuit de cijfers en wat je allemaal gedaan hebt, wie de sales award wint. Uitreiking tijdens het Oscargala 1 juli.

Grand Gala du Oscar

Wat komt er in Notion te staan?

Voorbereiding

  • Een kernachtige beschrijving van je salestrategie
  • Salesfunnel met aantallen
  • Salesplanning (wie doet wanneer wat en beoogd resultaat)
  • CRM (lijst met contacten die je hebt benaderd)

Uitvoering

  • Een bloemlezing van de uitvoering (inc. Foto’s)
  • Resultaten van de salescampagne

Evaluatie

  • Reflectie op behaald resultaat <-> beoogd resultaat
  • Je reflectie over het salesproces

Je 1ste en 2de assessor nemen de beoordeling van je campagne mee in de totale beoordeling van je bedrijf. De salescampagne helpt je aantonen op welke wijze je marktacceptatie hebt verkregen.

Salesweek

In de salesweek staan een aantal onderwerpen op de rol die jullie helpen bij de keuzes die jullie moeten maken op marketing en sales gebied. Het gaat over de salesstrategie, over vaardigheden en gedrag.  We starten de sales week dinsdag met de salesstrategie via een hoor college. Centraal staat de sales funnel. De rest van de week hebben we veel interessante gastcolleges voor een B2B of B2C aanpak. Ook de workshops zijn afgestemd op B2B of B2C. In het rooster van de sales kun je het e.a. vinden.

Is het verplicht… nee, maar kies wel die onderwerpen die je nodig hebt. De ervaring leert dat sales vaak het geen is wat lastig blijkt in de opstartfase. Dus pik zoveel mogelijk mee!

Het rooster staat online in google.

Lees meer over sales

Vragen?