
Masterclass (OP3)
Tijdens de week krijg je meerdere masterclasses door professionals (samenstelling kan gewijzigd zijn, kijk op het rooster voor actuele informatie).

Marketing en Creatieve Strategie
Bart van Dam zit al tientallen jaren in het vak als commercial-regisseur, producent en strateeg. Zijn bedrijf MoreThanTv verbeeld alle mogelijke AV strategieën. Hij weet dus als geen ander hoe je een product zo goed mogelijk kunt vermarkten met bewegend beeld en dat effectief kunt inzetten in een brede campagne voor alle mogelijke media.

Social Media Storytelling
Loïs Smit is sinds 2018 officieel gestart als ondernemer. ze is een pro in het creëren van uitdagende concepten. Loïs werkt voor verschillende opdrachtgevers bij het uitdenken en inzetten van sterke cinematische foto en video beelden. Ze heeft daarnaast veel verstand van de vlogwereld en weet wat er speelt en werkt op sociale media. Ze is kritisch en werkt vanuit haar intuïtie. Loïs en misschien Anouk (haar zus met wie ze haar bedrijf heeft opgericht) gaan het laatste uur van de productie les vullen met inspirerende content, trucs, methodes die werken, waarom iets werkt, niet werkt, doelgroep gericht content plaatsen media aanpassen aan medium, hoe verschillende media in te zetten en andere inzichten. Vanaf nu zijn ze een vast onderdeel van het CCTC team.

Daphne Lucker zal jullie helpen met het monteren van jullie film. Daphne is regisseur en fotografe en is in 2018 afgestudeerd aan de Filmacademie met de korte dansfilm Sisters die verschillende prijzen heeft gewonnen. In januari 2022 gaat haar eerste televisiefilm ‘Echo‘ in premiere die ze heeft geregisseerd als onderdeel van de dramaserie ‘Onze Straat’. Ondanks dat ze dus nog aan het begin van haar carrière staat heeft ze al een schat aan kennis en ervaring in huis waarmee ze jullie kan helpen het uiterste uit je materiaal te halen.

Abel van Dijk zal jullie lesgeven in beeldtaal, hij is in 2017 afgestudeerd aan de Filmacademie als cameraman en heeft ondertussen al een hele reeks indrukwekkende projecten op zijn naam staan (zowel commercieel als artistiek) waaronder commercials voor Lois Jeans en Adidas. Kortom, hij heeft precies de juiste kennis in huis om jullie op weg te helpen met de juiste tools om je product of dienst zo effectief mogelijk in beeld te brengen.

Gebruik van Beeldtaal

Van story naar film
Een college over regie door Maarten van der Burg.
Maarten is begenadigd met vele kwaliteiten. Twee daarvan, filmprofessional en docent maken hem de droomverteller van deze crashcourse campagne voeren. Vertellende neemt hij je mee op een filmische reis en door kleine speelse oefeningen ben je drie uur later een schat aan kennis en inspiratie rijker. Scriptfactory

Masterclass productie en planning
Praktisch film College door regisseur en producent Jan Scholte. Hoe maak je een draaiboek, gebruik backplanning, hoe regel je veel voor weinig geld. Hoe haal je het optimale uit je team om je product maximaal neer te zetten. Jan denk mee en deelt tips, tricks,en 25 jaar ervaring. In 3 uur ready to shoot, volgens het “mean and lean” principe in combinatie met de” Keep it Simple Stupid” filosofie.

Beoordeling draaiboek
Sophie zal samen met Jan jullie draaiboeken gaan beoordelen.
Sophie Victorine van der Burg is afgestudeerd als regisseur en producent aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Ze is afgestudeerd met een komedie, een webserie over het verschil tussen mannen en vrouwen. Momenteel werkt ze veel aan educatieve films en interactieve media, staat ze op grotere filmsets als productie assistente en werkt ze aan haar eigen concepten voor films en webseries. Online is ze o.a. te vinden op vimeo.

Montage
Na een opleiding montage is Philip Smeulers gaan werken bij Hectic-Electric waar hij de fijne kneepjes van het vak heeft geleerd. Tegenwoordig werkt hij als freelance Editor o.a aan commercials, korte films, series, mood-films, trailers en heeft ruimschoots ervaring en kennis om jullie te begeleiden in het proces waarbij je je ruwe materiaal tot een volwaardige commercial boetseert.

Algemene assistentie
Nadat hij in 2009 was afgestudeerd bij Jan Scholte met de productie van een wervelende projectie op de voorgevel van het Singelgrachtgebouw (waarbij hij onder andere de making-of van de productie verzorgde) is Joris van den Bos (bijnaam “Van der Knoppen”) gaan werken voor de studentenzender campus tv om zijn vaardigheden op het gebied van camera en montage verder te verfijnen. Daarna liep hij een tijd lang stage bij het bedrijf engagetv dat zich specialiseert in meercamera-producties.
Ondertussen is hij elk half jaar blijven assisteren bij 30 Seconds of Sales en heeft zich ontwikkeld tot een bijna onmisbare assistent die o.a. helpt bij de lessen ‘simple film’ en montage.