Inspiratie opdracht

Welkom

Beste mensen,

Volgende week (of later dit jaar) begint jullie eerste les van een week “Creating Campaigns that Count” . In deze week ga je zelf de creatieve strategie van je product of dienst vormgeven.

Waarschijnlijk heb je een heel goed product, waar je trots op bent.. Zonder goede strategische positionering blijft sales een uitdaging.

  • Wie weet dat jij bestaat?
  • Wie weet waarin jij je onderscheidt?
  • Hoe ben je optimaal vindbaar?
  • Hoe val je op in een door media uitingen overvoerde wereld?

Dat ga je vormgeven door het verbeelden van een creatieve strategie. Een sterke strategie verbind de sterkste aspecten van de driehoek in print, logo en verbeeldende commercial die je op verschillende wijze op de verschillende podia gebruikt. Een uiting op Linkedin geef je anders vorm dan op tiktok.

De opdracht

Voor wat je gaat maken: Bedenk dat je klant, doelgroep, wordt overvoerd met AV informatie om hem of haar te verleiden. Doe je best om daar boven uit te komen en op te vallen met een inspirerende en prikkelende Campagne. Een “Sticky Story”.

Voor een goede start, het nadenken over “Hoe het product audiovisueel vorm te geven” vraag ik je om je inspiratie minimaal 24 uur voor de 1e les op je notion te zetten, en die app je naar Jan (06 21 15 70 21) . Je kunt het ook NU doen.

  1. Een korte introductie van wat je bedrijf is en doet.
  2.  De A4 zoals je die hebt vormgegeven bij de kick off  van 22 april
  3. Twee commercials of campagnes, link, waarvan je vindt dat deze goed overkomt en aansluit bij het concept zoals je dat zelf wilt gaan ontwikkelen.

Gebruik originele, inspirerende campagnes, GEEN Centraal Beheer, Heineken of andere afgekloven succesnummers

4.  Waarom je dat vindt.

5. Een eerste idee over je eigen campagne opzet . Strategie, concept en verbeelding in een aantal motiverende regels of beelden.

Denk aan beeldtaal, vorm, muziek, doelgroep, product presentatie, op welk medium. podium.

Misschien, verandert je hele concept en uitwerking door deze week. Goed! Een eerste plan is altijd goed om later door te kunnen ontwikkelen tot een beter plan.

Je hoeft niet te wachten. Je kunt het ook NU doen!

Vermeld je naam, mondnummer bedrijfsnaam, bedrijfs product, wat jullie doen of maken en je mening en zet het in je notion bij “Creating Campaigns that Count” dan krijg je feedback.

Kick off CCTC 22 april

Overzicht CCTV

  • Inspiratie opdracht en opleveringseisen

    Voor een goede start, dagen wij je uit voor de inspiratie opdracht. Daarbij luidt de vraag: “Hoe het product audiovisueel vorm te geven”

    Bekijk Inspiratie opdracht
  • Masterclass

    Tijdens de week krijg je meerdere masterclasses door professionals. Bof jij even!

    Masterclass
  • Materialen

    Wat heb je allemaal nodig deze twee weken? Check het hier en zorg ervoor dat je alles hebt voor een succesvolle commercial video

    Materialen
  • Inspiratie

    Raak geïnspireerd door eerdere commercials gemaakt tijdens “30 Seconds of Sales” en later “Creating Campaigns that Count”.

    Inspiratie
  • Camera en montage

    Hier leggen we uitgebreid uit hoe je het beste omgaat met de professionele camera die je gratis kan lenen bij de HvA.

    Camera en montage
  • Grand Gala du Oscar

    Aan het einde van de rit laten we de beste commercials zien op het grote witte doek in het Ketelhuis op de oscar gala. Zal jou video ook hier te beleven zijn?

    Grand Gala du Oscar
  • CCTC zoom meetings en colleges

    Hier staat een verzameling van (bijna) alle zooms van vorig semester. Heb je vragen? Laat het ons gewoon weten!

    CCTC zoom meetings en colleges
  • Notion oplevering

    De eindbeoordeling wordt gedaan naar de content die je na afloop van de CCTC week in je Notion plaatst. Bijv je draaiboek. De beoordeling vind plaats meteen na het Oscar gala.

    Draaiboek + Notion oplevering