Sprint: BRANDING & MARKETING

De basis voor jouw merk. De basis voor het vinden, binden en boeien van jouw klanten.

Wat ga je doen?

In deze sprint ga je aan de slag met je branding & marketing van je onderneming. Door verschillende praktische oefeningen en inspirerende sessies creëer je een passende merk strategie inclusief je golden circle, concurrentie analyse, style guide, customer journey map, websiteplan, content kalender en nog meer.

Kick off – @online

BAM Sprint – @Studio HvA
Bekijk op het rooster, welke workshop jullie willen volgen. 

Strategy

Branding

Execution

Verplichte stand-up – @Studio HvA op vrijdag

Houd de minor WhatsApp berichten in de gaten voor de planning. Een stand-up met een professional duurt 15 minuten.

Bekijk feedbackrubric

Hoe zien de dagen eruit?

  • Strategy

    • Golden Circle*
    • Golden Goal*
    • Ad-Lib
    • Archetypes eigen merk
    • Concurrentiematrix
    • Persona*
    • MDC model

     

    *Vul deze al in na de kick-off, zodat je een basis hebt om tijdens de sprint op voort te borduren.

  • Branding

    • Moodboard eigen merk*
    • Brand Building Blocks (BBB)
      • Lettertypes
      • Kleurenpalet
      • Logo
    • Mini styleguide

    *Vul deze al in na de kick-off, zodat je een basis hebt om tijdens de sprint op voort te borduren.

  • Execution

    • Positioneringsmatrix
    • Contentkalender
      • Marketingdoelen*
      • Marketingkanalen
      • Contentstrategie
    • Website(plan)
      • Doelen*
      • Informatie architectuur
      • Content
      • Ontwikkeling
      • Planning

     

    *Vul deze al in na de kick-off, zodat je een basis hebt om tijdens de sprint op voort te borduren.

    Download hier de presentatie van dag 3

Bekijk hier het deck of bekijk je MO handboek

Via deze link kan je jouw MO Handboek downloaden en vervolgens invullen.

In jouw Google Drive map, vind je jouw MO Handboek. Ga naar het hoofdstuk van de Branding en Marketingsprint en vul hier je inzichten/antwoorden in.

Deck checklist

Controleer of je alle punten van de deck hebt. Kom je ergens niet uit? Probeer je vraagstuk goed te onderzoeken. Je bent vast niet de enige die ooit tegen je vraag/probleem is aangelopen. Kom je er echt niet uit? Stel je vraag dan aan het branding en marketing team.