Ondernemen vanuit je diepste passie oftewel Bart Uriot.

Terug naar overzicht
Alumni
4 maart 2024 - Jessica

Bart Uriot kwam minor25 binnen met een enorme passie waar hij zijn carrière van wilde maken. een gepassioneerde illusionist die zijn weg vond vanuit de Minor naar een bloeiende carrière. In dit interview deelt Bart zijn ervaringen, hoogtepunten en waardevolle lessen die hij heeft opgedaan tijdens zijn tijd bij de minor en de reis die daarna volgde vol doorzettingsvermogen: Iedereen weet het altijd beter, maar uiteindelijk weten je klanten het best wat ze wel of niet willen.”

Zo vertel… hoe begon jouw minor?
‘Ik kwam bij minor 25 en al snel zag ik iets wat niet leek op andere studies. Dit leek of er veel meer mogelijkheden waren en dat je ook echt geholpen werd om iets op te richten. Dit proces met vallen en opstaan was eigenlijk het belangrijkste. Tijdens de minor ben ik met mijn eigen bedrijf als illusionist bezig gegaan en ben ik dus ook dit vallen en opstaan proces doorgegaan. Dit bedrijf is mijn passie en ik wilde dit ook graag professioneel gaan doen en de minor gaf mij dus deze mooie kans om het mogelijk te gaan maken’

En toen?
‘Na de minor ben ik met mijn eigen studie in het 4e jaar gestopt. Zoals gezegd heb ik bij de minor door juist te doen en fouten te maken, zoveel meer geleerd dan de meeste studies waar je juist afgekeurd wordt op je fouten. Voor mij was het dus ook een logische stap om met mijn studie te stoppen en door te gaan met dit vallen en opstaan proces. Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik de sprong heb gewaagd. (zelf met 2 jaar corona tussendoor in evenementensector) Voor mij was het eigenlijk geen sprong en dat kwam echt door de passie die ik ervoor heb. Als je echt iets heel leuks vind dan ga je er ook echt 100% voor.’

Hoe gaat het nu?
‘Momenteel, zo’n 6 jaar later gaat het heel goed, het is gelukt, ik ben nu professioneel illusionist. Toch heb ik het gevoel dat het kwartje pas echt gevallen is zo’n 3 kwart jaar geleden. Ik heb meerdere bedrijfsideeën geprobeerd tijdens corona en business boeken gelezen en ik kwam dus tot de realisatie dat ik meestal er vanuit ging dat ik wel iets wist (Dunning Kruger effect), maar dit was dus niet zo.

Ik heb tegen mezelf gezegd: mijn concurrenten verdienen goed en ik minder, dus ik doe iets fout. Daarna heb ik systematisch bepaalde verbeterpunten uit deze boeken gepakt en ook daadwerkelijk toegepast. Dit was een herhaal proces waar ik elke week met een nieuw verbeterpunt aan de slag ging.

Een van deze dingen die mij enorm heeft geholpen en wat ik vaak ook al op de minor had gehoord maar dus niet toegepast is, vind je niche. Focus je op één doelgroep die je het meest aanspreekt en uiteraard financieel ook wat oplevert.

Dit heeft twee belangrijke voordelen:

1. Je bent een specialist op dit gebied en daardoor kan je prijs omhoog.

2. Je weet precies wie je klant is en al je communicatie naar de klant (website, socials, mails, etc) kan je hierop aanpassen. Oftewel, je spreekt hun taal.’

Wat brengt de toekomst?
‘Voor in de toekomst wil ik mijn eigen bedrijf laten groeien en ik heb hiervoor veel ideeën. Een van deze ideeën is om een eigen tv-programma te hebben. Hier ben ik al volop in gesprek met verschillende producenten en zenders. Dit is dus de volgende droom die ik wil laten uitkomen.’

Heb je nog een tip?
‘Wat ik vooral heb geleerd is dat je eigenlijk geen aannames moet hebben maar gewoon doen. Dus vallen en opstaan en laat de resultaten spreken. Iedereen weet het altijd beter, maar uiteindelijk weten je klanten het best wat ze wel of niet willen.’