‘Elke activiteit vertelt een verhaal dat onze klanten verbindt met Pinky Promises.’
Twee jonge ondernemers, Anne May en Marit, die vanuit een diepe vriendschap Pinky Promises oprichten. Geïnspireerd door de kracht van pinky promises, besluiten ze niet alleen hun vriendschap te bezegelen maar ook anderen te inspireren met hun pinkringen. In ons interview lezen we over oud minor startup Pinky Promises en leren we hoe ze ondernemerschap, passie, betekenisvolle connecties én het belang van storytelling in marketing samenbrengen.
Hoe begon Pinky Promises?
“Pinky Promises begon eigenlijk met een eenvoudige pinky promise tussen Anne May en mij. We wilden dit symboliseren en bedachten het idee om bijpassende pinkringen te dragen als teken van onze vriendschap. Toen dachten we, waarom maken we deze ringen niet zelf? Zo begon het avontuur van Pinky Promises.”
Jongleren tussen Studie, Werk, en Pinky Promises…
“Het was soms een uitdaging om Pinky Promises naast studie en werk te balanceren. In 2022 besloot ik, Anne May, een half jaar de minor ondernemerschap te volgen (minor 34), wat ons meer focus gaf voor Pinky Promises. De minor bood een gestructureerde aanpak die ons hielp ons merkverhaal beter te communiceren.”
Evolueren met Storytelling en Branding
“Tijdens de minor werden we aangemoedigd om terug te gaan naar de basis van ons bedrijf. We realiseerden ons dat ons merkverhaal sterker kon. Dus hebben we onze focus verlegd naar storytelling en het beter verspreiden van wat Pinky Promises vertegenwoordigt.”
Van Campagnes tot Kerstacties
“We ontdekten al snel dat storytelling cruciaal is voor het verspreiden van onze boodschap. Van het filmen van pinky promise campagnes tot het lanceren van kerstacties, elke activiteit vertelt een verhaal dat onze klanten verbindt met de betekenis achter Pinky Promises.”
Een Jaar Later?
“Een jaar na de start merken we dat Pinky Promises groeit. De lessen van de minor hebben ons geholpen te begrijpen wat wel en niet werkt. Het ondernemersavontuur is een constant proces van leren en aanpassen. Ons advies aan andere start-ups: blijf testen, blijf dromen en geef niet op.”
Toekomstplannen?
“Onze motivatie en creativiteit zorgen ervoor dat we stappen vooruit zetten. Binnenkort gaan we een bijzondere samenwerking aan en openen we eind november (28 nov t/m 4 dec) een pop-up store in de negen straatjes in Amsterdam.”