Creating Campaigns that Count (OP3)

“Creating Campaigns that Count”

In december 2021 gaan jullie een campagne ontwerpen waarmee jullie je product of dienst aan een groter publiek kunnen presenteren. Jan Scholte coördineert deze  crashcourse audiovisueel vormgeven.

Tijdens de week  krijgen jullie workshops en colleges van onder andere marketeers, strategen, producenten en regisseurs over alle theoretische en praktische aspecten van een vlammend scherpe campagne. Alles begint met een goed idee. Strategie. Daarna gaan jullie geheel zelfstandig aan de slag met het uitwerken van het concept.Dit concept is de rode draad. Van hieruit ga je het concept op verschillende manier uitzetten. Op verschillende podia. Snapchat heeft een andere aanpak nodig dan linkedin. Het uiteindelijke resultaat ga je meteen inzetten voor je eigen campagne tijdens de sales week.

Waarom deze overvolle week?  Omdat je met wat je hier leert, je marketing, je sales, je website, je acquisitie je hele bedrijf een ongelooflijke boost geeft. Qua omzet, positionering, branding. Goede creatieve marketing, visueel, geeft, als je die goed ontwikkeld en slim inzet een enorme meerwaarde aan de positionering van je bedrijf. Make your story Sticky. Wat je hier leert, ga je je leven lang gebruiken, privé en zakelijk. .

Tijdens de sales week na de kerstvakantie gaan jullie de gemaakte campagne inzetten en de kwaliteit en effectieviteit wordt gemonitord door het Sales Week team.

“Creating Campaigns that Count” is een crashcourse campagne ontwerpen en vormgeven waarin je snel veel leert over product presentatie en marketing. Zoals Freddy Heineken altijd zei: mensen drinken geen bier, ze drinken marketing.

Overzicht CCTV

  • Inspiratie opdracht

    Voor een goede start, dagen wij je uit voor de inspiratie opdracht. Daarbij luidt de vraag: “Hoe het product audiovisueel vorm te geven”

    Bekijk Inspiratie opdracht
  • Masterclass

    Tijdens de week krijg je meerdere masterclasses door professionals. Bof jij even!

    Bekijk Masterclass
  • Materialen

    Wat heb je allemaal nodig deze twee weken? Check het hier en zorg ervoor dat je alles hebt voor een succesvolle commercial video

    Bekijk Materialen
  • Inspiratie

    Raak geïnspireerd door eerdere commercials gemaakt tijdens “30 Seconds of Sales” en later “Creating Campaigns that Count”.

    Inspiratie opdoen
  • Camera en montage

    Hier leggen we uitgebreid uit hoe je het beste omgaat met de professionele camera die je gratis kan lenen bij de HvA.

    Camera en montage
  • Grand Gala du Oscar

    Aan het einde van de rit laten we de beste commercials zien op het grote witte doek in het Ketelhuis op de oscar gala. Zal jou video ook hier te beleven zijn?

    Grand Gala du Oscar
  • CCTC zoom meetings en colleges

    Hier staat een verzameling van (bijna) alle zooms van vorig semester. Heb je vragen? Laat het ons gewoon weten!

    CCTC zoom meetings en colleges
  • Notion oplevering

    De eindbeoordeling wordt gedaan naar de content die je na afloop van de CCTC week in je Notion plaatst. Bijv je draaiboek. De beoordeling vind plaats meteen na het Oscar gala.

    Draaiboek + Notion oplevering

Rooster

Voor vragen info, feedback, brainstormen, twijfels, geniale invallen, het aanscherpen van ideeen etc kun je altijd contact opnemen met mister CCTC, Jan Scholte, jan@janscholte.nl en 06 21 15 71 20

Voor technische zaken, montage, camera’s, zeg maar alles wat met techniek en knopjes te maken heeft kun je 24/7 terecht bij onze alleskunner Joris van de Knoppen, Joriskanalles en 06-38 46 21 75

Bekijk hier het rooster groter

Hoe ziet de week eruit?

Je maakt je eigen campagne, een verbeeldende verleidende visualisatie, met een rode verbindende draad. Creatief en praktisch, je maakt ook een planning om verschillende uitvoeringen voor verschillende media.  Wat ga je wanneer waarom inzetten. Met welk effect en doel?

Je leert conceptueel denken, aannames onderzoeken en uitwerken, en een stappenplan te maken voor de uitvoering. De lessen worden gegeven door professionals uit de film  en reclame industrie. Goed voorbereid ga je de campagne vorm geven.  De inhoud en opzet daarvan bepaal je zelf, Een 30 seconden commercial is er een verplicht onderdeel van. Maar de campagne omhelst een strategie, een opzet, onderbouwing, en test resultaten.  De ideeën kun je steeds bijslijpen met de professionals die de lessen geven, en met Jan en Joris die de week coördineren.

Beoordelingscriteria

In deze onderwijsmodule wordt je als team beoordeeld. Dit betekent dat je goed moet samenwerken. Je wordt beoordeeld op:

– Kwaliteit Campagne (33%)
– Kwaliteit Draaiboek (33 %)
– Aanwezigheid en participatie (33 %)

Na afloop van de CCTC weken  op 7 juni 17:00u moet de complete op je notion staan, app de link naar Jan voor de beoordeling (06 21 15 70 21). De beoordeling wordt zo spoedig  meteen na het Gala  ingevoerd.

Bekijk Draaiboek + Notion oplevering

Goed om te weten

Kick off
Tijdens de kickoff op 22 april maak je al een eerste document aan tijdens het Dropbox college. Vul dit aan met de inspiratie opdracht en zet deze voordat je CCTC week begint op je CCTC notion. De workshopgevers kijken hier naar zodat ze daar in de workshops op kunnen inspelen

Blauwdruk
Wij geven geen blauwdruk van waar je campagne aan moet voldoen. Wij vragen je om zelf te denken, dat te testen, feedback te vragen. En dan een opzet aan ons te presenteren waarvan jij denkt dat hij passend en  effectief is. Wij vragen waarom en geven feedback. Ons motto is: je zit zelf aan het stuur, als jullie snel vooruit willen, en groeien, groeien wij mee.

Aanwezigheid
Voor alle workshops geldt een verplichte aanwezigheid. We adviseren om als team bij elkaar te komen om samen de workshops te volgen en samen te werken aan een trots makende campagne. Niet voor een cijfer maar voor je eigen onderneming. Werkt beter dan online.Veel beter.

Solo ondernemers, eenlingen
In overleg vindt ik het prima als je met een andere onderneming meedoet. Overleg met mij en laat me je wens en bijdrage zien dan kan ik oordelen

Deadlines
Voor je go/nogo moet zijn er go/nog sessies waarin je met een expert je opzet en je draaiboek bespreekt. Je krijgt dan feedback en een go of no go om verder je campagne te gaan uitvoeren.

 

KOM
Ik wacht jullie eerste inzendingen af en zie jullie graag komende les om iets voor 09.30 om op tijd te beginnen met de workshop Creatieve Strategie.

Heb een goed weekend, en denk na op de fiets, onder de douche of bij het kussen. Je bent al begonnen!

Met vriendelijke groet

Jan Scholte en het “Creating Campaigns that Count ” team.

Van Wie?

Ik,  Jan Scholte ben regisseur en creatief producent. Sinds 1993 werk ik in de film industrie en maak commercials, bedrijfsfilms en documentaires. Ik ben door de minor gevraagd om deze week vorm te geven. Ik doe dat met professionals uit mijn netwerk, waar ik zelf graag mee samenwerk. Zij geven de gastlessen, en ik zal er de hele week bij zijn als coördinator en inspirator.

Naast mij is Joris van de Knoppen er de hele week bij als technische wizz kid, knoppenfluisteraar, technische troubleshooter.

Wil je contact, heb je vragen, info, wil je ideeën toetsen of excelleren dan zijn wij bereikbaar.